Educating New England

Schmid, Franziska: Educating New England

The Pedagogical Experiments of the American Transcendentalists. Located at the intersection of intellectual history and literary studies, this study shows that the Transcendentalist educational ventures represent a radical alternative to the early nineteenth-century educational practices in New England. Contributing to the ongoing reassessment of Transcendentalism as an educational movement, this is the first comprehensive study of the Transcendentalists’ educational practices. It relates the educational ventures of Margaret Fuller, but also of more marginalized Transcendentalists such as Elizabeth Palmer Peabody, George Ripley, and Amos Bronson Alcott to the educational landscape of early nineteenth-century New England. Drawing on the richness of archival material that has never been systematically studied, this study shows that the Transcendentalists took an active part in forming and shaping the future of American education. 247 Seiten mit 10 Abb., gebunden (American Studies - A Monograph Series; Vol. 291/Universitätsverlag Winter 2018) Ecken leicht bestoßen/slightly bumped

Bestell-Nr.: 109941
Gewicht: 382 g
Sprache: Englisch
Sachgebiet: Amerikanistik
ISBN: 9783825368654
Lieferzeit: 2-7 Tage*
statt 46,00 €
26,00 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

* Gilt für Lieferungen nach Deutschland. Lieferzeiten für alle anderen Länder finden Sie hier.
Vorheriges Buch Zum Sachgebiet 'Amerikanistik' Nächstes Buch

Neuere Angebote im Sachgebiet Amerikanistik

Kundenlogin:



Passwort vergessen?

Noch kein Kundenlogin?

Ich habe noch kein Kundenlogin und möchte mich registrieren:
Konto erstellen