Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching

Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching

Edited by Peter Heering, and Daniel Osewold. This volume includes a selection of 18 contributions to the 6th International Conference for the History of Science in Science Education held at the Carl-von-Ossietzky Universität Oldenburg in July 2006. The conference was devoted to discussing the function of historical contexts in science education. Some of the papers in this collection discuss this issue from a theoretical point of view, others describe practical teaching experiences; they cover examples from the fields of astronomy, biology, mathematics, and physics. Bringing them together should make manifest the potential of using historical contexts in science education, in particular in teaching not only science but also the nature of science. 345 Seiten mit 87 Abb. und 12 Tab., broschiert (Frank & Timme Verlag 2007) leichte Lagerspuren

Bestell-Nr.: 87028
Gewicht: 444 g
Sprache: Englisch
Sachgebiete: Pädagogik, Erziehungswissenschaften | Geschichte der Naturwissenschaft und Technik
ISBN: 9783865961181
Lieferzeit: 2-7 Tage*
statt 49,80 €
9,80 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

* Gilt für Lieferungen nach Deutschland. Lieferzeiten für alle anderen Länder finden Sie hier.
Vorheriges Buch Zum Sachgebiet 'Pädagogik, Erziehungswissenschaften' Nächstes Buch

Neuere Angebote im Sachgebiet Pädagogik, Erziehungswissenschaften

Kundenlogin:



Passwort vergessen?

Noch kein Kundenlogin?

Ich habe noch kein Kundenlogin und möchte mich registrieren:
Konto erstellen