Neu im Angebot
What is the Avatar?

Klevjer, Rune: What is the Avatar?

Fiction and Embodiment in Avatar-Based Singleplayer Computer Games. Revised and Commented Edition. What are the characteristic features of avatar-based singleplayer videogames, from "Super Mario Bros." to "Grand Theft Auto"? Rune Klevjer examines this question with a particular focus on issues of fictionality and realism, and their relation to cinema and Virtual Reality. Through close-up analysis and philosophical discussion, Klevjer argues that avatar-based gaming is a distinctive and dominant form of virtual self-embodiment in digital culture. This book is a revised edition of Rune Klevjer's pioneering work from 2007, featuring a new introduction by the author and afterword by Stephan Günzel, Jörg Sternagel, and Dieter Mersch. Revised and Commented Edition. 240 Seiten, broschiert (Game Studies; Vol. 3/transcript Verlag 2022) leichte Lagerspuren/minor shelfwear

Bestell-Nr.: 130258
Gewicht: 391 g
Sprache: Englisch
Sachgebiete: Fächerübergreifende sozialwiss. Darstellungen | Kulturwissenschaften | Publizistik, Medienwissenschaften
ISBN: 9783837645798
Lieferzeit: 2-7 Tage*
statt 40,00 €
15,00 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

* Gilt für Lieferungen nach Deutschland. Lieferzeiten für alle anderen Länder finden Sie hier.
Vorheriges Buch Zum Sachgebiet 'Fächerübergreifende sozialwiss. Darstellungen' Nächstes Buch

Neuere Angebote im Sachgebiet Fächerübergreifende sozialwiss. Darstellungen

Kundenlogin:



Passwort vergessen?

Noch kein Kundenlogin?

Ich habe noch kein Kundenlogin und möchte mich registrieren:
Konto erstellen